We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.
Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!
Iedereen twijfelt wel eens of een bezoek aan de huisarts nodig is. De website van 'Moet ik naar de dokter?' helpt u te onderzoeken of een afspraak echt nodig is. Bent u opzoek naar betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid? Dan verwijzen wij u door naar Thuisarts.nl.
U kunt eenvoudig een afspraak online maken bij onze huisartsen en andere zorgverleners: met uw smartphone via de app MedGemak, of op de computer via MijnGezondheid.net. Een online afspraak is niet geschikt voor spoedeisende klachten of bijvoorbeeld een chirurgische ingreep. U kunt voor een afspraak natuurlijk ook bellen met onze assistente.
Een afspraak verzetten kan op verschillende manieren. Heeft u online een afspraak via de MedGemak-app of via MijnGezondheid.net gemaakt? Dan kunt u ook via de app of via MijnGezondheid.net de datum en het tijdstip van de afspraak zelf aanpassen.
U kunt natuurlijk ook telefonisch contact met de praktijk opnemen om de afspraak te verzetten.
Een afspraak afzeggen kan op verschillende manieren. Heeft u online een afspraak via de MedGemak-app of via MijnGezondheid.net gemaakt? Dan kunt u ook via de app of via MijnGezondheid.net de datum en het tijdstip van de afspraak zelf aanpassen. U kunt natuurlijk ook telefonisch contact met de praktijk opnemen om de afspraak te verzetten.
LET OP! Indien u uw afspraak niet afzegt en niet verschijnt zijn wij genoodzaakt u een rekening te sturen volgens de geldende regels. We noemen dat een NVZB (Niet Verschenen Zonder Bericht) rekening.
U kunt eenvoudig een herhaalrecept aanvragen met uw smartphone via de app MedGemak, of op de computer via MijnGezondheid.net.
Graag willen we u vragen gebruik te maken van de digitale omgeving en alleen te bellen als u problemen ervaart. Dat geeft ons meer tijd voor andere patienten.
Het is belangrijk dat u altijd zelf informeert naar de uitslagen van onderzoeken die zijn aangevraagd door uw huisarts. WIlt u de uitslagen online inzien, dan doet u dit eenvoudig via de MedGemak-app of via MijnGezondheid.net.
Een vraag stellen kan op verschillende manieren:
Het is mogelijk om online uw medisch dossier te bekijken. Hierin staan onder andere het advies van de huisarts, uitslagen van onderzoeken en de medicijnen die u gebruikt. U kunt deze gegevens bekijken door in te loggen op MijnGezondheid.net.
De voordelen van het online bekijken van uw medisch dossier:
Een ziekte, blessure of ongeval komt vaak onverwacht. U kunt daardoor zomaar in de spreekkamer van een ‘vreemde’ arts, een onbekende apotheek of op de huisartsenpost terechtkomen. Dan kan het belangrijk zijn dat deze zorgverlener uw patiëntengegevens kan inzien. Deze zorgverlener kan zich een beter beeld vormen van uw situatie met duidelijkheid over uw eventuele eerdere ziektes, uw medicijngebruik en eventuele allergieën op medicijnen. Daardoor is het wel nodig dat gegevens kunnen worden uitgewisseld tussen collega's in de zorg. Daarvoor zitten de collega's in de zorg op het Landelijk Schakel Punt.
Deze informatie-uitwisseling is echter alleen mogelijk wanneer u daarvoor (schriftelijk) toestemming heeft gegeven. Wij werken hieraan mee, omdat we van mening zijn dat goede informatie-uitwisseling een voorwaarde is voor goede zorg in waarneemsituaties.
Voor meer informatie downloadt u onderstaande brochure van www.volgjezorg.nl, of kijk het filmpje hieronder.
Brochure informatie-uitwisseling
Hoe geeft u toestemming voor gegevensuitwisseling?
Als u wilt dat in waarneemsituaties ook ‘vreemde’ zorgverleners kunnen beschikken over uw patiëntengegevens, geef hiervoor dan toestemming. Dit kan op verschillende manieren:
Hoe werkt dit voor kinderen?
Patiënten binnen de postcode gebieden: 5628 NA – 5628 ZW en 5625 JA – 5625 NV kunnen zich inschrijven door dit formulierin te vullen en te mailen naar info@huisartspraktijkdeboer.nl. De assistente neemt contact met u op om een afspraak te maken waarbij u zich moet legitimeren. U bent pas ingeschreven nadat dit door de assistent is bevestigd.
P.S. Het systeem waar wij mee werken controleert het woonadres op basis van de gemeentelijke gegevens!
Patiënten kunnen zich uitschrijven door zich in te schrijven bij een andere huisarts. Wij krijgen daarvan bericht en zullen uw dossier op uw verzoek digitaal doorsturen zodat uw nieuwe huisarts over uw de juiste informatie beschikt.
U kan zich ook uitschrijven door het uitschrijfformulier in te vullen/